ערכת "ימי בריאות בגן", של מועצת החלב הישראלית, זכתה במקום הראשון בתחרות ה-IDF (איגוד החלב העולמי) בזלצבורג, אוסטריה
מועצת החלב זכתה השבוע במקום הראשון והמכובד בתחרות של הIDF (International Dairy Faderation) – איגוד החלב העולמי, בקטגוריה חינוך לבריאות. הפרס ניתן למועצת החלב הישראלית על ערכת הפעילות לילדי הגן "ימי בריאות בגן" – תוכנית העשרה מקיפה המחנכת ילדים, גילאי 6-4, לאורח חיים בריא ולתזונה נכונה. צריכת מוצרי חלב מוצגת בערכה כחלק משמירה על בריאות הגוף.
הערכה כוללת 7 מארזים, בכל אחד מהם מגוון פעילויות שהמשותף להן הוא פיתוח המודעות לאורח חיים בריא ותזונה נכונה. במארזים ניתן למצוא עשרות משחקים, משימות ודפי עבודה לפעילות בגן עם הילדים – ביחידות, בקבוצות קטנות ועם ההורים.
ד"ר טובה אברך, המנהלת המדעית של מועצת החלב, שייצגה את מועצת החלב הישראלית בטקס חלוקת הפרס שהתקיים ב-28 באפריל באוסטריה: "אנו גאים על זכייתנו בפרס של איגוד החלב העולמי. מועצת החלב משקיעה משאבים רבים וחשיבה מרובה בפעילות מעשירה וחווייתית המחנכת עוד מגיל צעיר לאורח חיים בריא שצריכת מוצרי החלב היא חלק בלתי נפרד ממנו".
הפרס מוענק לד"ר טובה אברך
הודעה לעיתונות מטעם ה IDF, בריסל, 29 אפריל 2010:
הוכרזו הזוכים בתחרות החדשנות בענף החלב חלב, שמטעם פדרציית החלב הבין-לאומית
בארוחת ערב חגיגית שנערכה באולם האבירים בארמון רזידנץ – זלצבורג אוסטריה, הוכרזו שמות העולים לגמר והזוכים בתחרות החדשנות בחלב לשנת 2010. באירוע היוקרתי, שארגן איגוד החלב העולמי (IDF), נכחו יותר מ-150 נציגי תעשיית החלב מרחבי העולם. יותר מ-170 משתתפים מ-29 מדינות התמודדו ב-12 הקטגוריות בתחרות.
לתחרות, יוזמת ה IDF יחד עם מגזין החדשנות בחלב של ההוצאה לאור FoodBev Media, נתנו חסות שתי חברות המזון – Tate & Lyle ו Sidel.
נשיא ה IDF, ריצ'ארד דויל, בירך את האורחים במהלך ארוחת הערב, ואילו את האותות הגישו לזוכים עורך המגזין, גיאוף פלאט והעורך הראשי של קבוצת FoodBev Media, ביל ברוס.
"מספר השיא של המתמודדים השנה בתחרות מדגיש את הפיתוח העצום בתעשיית החלב ונותן ביטוי למגוון העשיר המאפיין אותה", אמר מנכ"ל ה IDF, כריסטיאן רוברט. לדבריו, התחרות ממנפת את החדשנות בענף המציע לצרכנים מזון טבעי, טעים ובריא יותר. רוברט ציין כי ברחבי העולם ישנן עדויות רבות למצוינות – סיפורי הצלחה, מגמות חדשות, נהלים משופרים, יוזמות מאתגרות ורעיונות מעוררי השראה – המאפשרים לחזק את הענף ולטפח את התרחבותו.
"היקף החדשנות בענף החלב גדל במהירות ששווה, ואולי אף עולה, על כל ענף אחר בתעשיית המזון והמשקאות", הוסיף העורך, גיאוף פלאט. לדבריו, טקס הענקת האותות יוצר במה ייחודית להוקרת המצוינות והחדשנות בתעשיית החלב העולמית, ומשמש תמריץ והשראה לרבים נוספים להגיע להישגים דומים.
בדברי הסיכום אמר ביל ברוס, מנהל מערכת קבוצת FoodBev Media : "אנו גאים על כמות המתמודדים שהגיעה לתחרות מכל קצוות תבל. האופי הבין-לאומי של המתמודדים בא לידי ביטוי בקבוצת הזוכים המגיעה מ-11 ארצות שונות.
ההצעות שהוגשו לתחרות יוצגו במגזין מהודר שיישלח לכל קוראי ה Dairy Innovation; מהדורה דיגיטלית של המגזין תהיה זמינה גם היא באתר www.foodbev.com. מגמות ורעיונות מתוך העבודות הזוכות יוצגו בכינוס הפסגה של IDF, שייערך באוקלנד בנובמבר 2010.
רשימת העולים לגמר והזוכים (לפי קטגוריות):
הגבינה החדשה הטובה ביותר
חברת Kerry Foods הבריטית הגיעה לגמר בקטגורית הגבינה החדשה הטובה ביותר, בזכות שני מוצרים – LowLow Cheddar ו-Cheestring Shots. הזוכה בקטגוריה זו הייתה קבוצת הקואופרטיב הניו-זילאנדי פונטרה Fonterra, שהציגה את גבינת הצ'דאר Savoury.
הממרח החדש הטוב ביותר
חברת הקמעונות הבריטית Asda, עלתה לגמר בקטגוריית הממרח החדש הטוב ביותר, בזכות שני מוצרים – ממרח Belgian Chocolate וחמאת Extra Special Somerset Farmhouse. הזוכה בקטגוריה זו הייתה חברה טורקית בשם ,Ak Gida שהציגה את הגבינה הטרייה Űlker Icim Fidella , בטעם דבש ושמנת.
הגלידה החדשה הטובה ביותר
לגמר בתחרות הגלידה החדשה הטובה ביותר עלו: Ljbuljanske Miekarne מסלובניה, שהציגה את ה Froothie; וחברת Dreyer האמריקנית, שהציגה את Häagen-Dazs Five. חברת Nanyang Polytechnic מסינגפור זכתה בתחרות זו, בזכות גלידת תה ירוק ואלוורה, בשם La Femme.
משקה החלב החדש הטוב ביותר
בקטגוריית משקה החלב החדש הטוב ביותר עלו לגמר: חברת Puleva Foods מספרד, בזכות משקה הקלציום Puleva Calcio; חברת Elle & Vire מצרפת, בזכות Yaggo!; וחברת Al Gida הטורקית, בזכות משקה יוגורט מוגז בשם Űlker Icim Pasifik.
המוצר השימושי החדש הטוב ביותר
לשלב הגמר בקטגוריית המוצר השימושי החדש הטוב ביותר עלו: חברת מחלבות Maeil מקוריאה, הציגה את Organic Enyo; וחברת מרקס וספנסר הבריטית, שהציגה את שייק הפירות הפרוביוטי Drink Well, המכיל בננה, תמרים ושיבולת שועל. הזוכה בקטגוריה זו הייתה קבוצת Inner Mongolia Yili Industrial Group Co Ltd. הסינית, שהציגה יוגורט פרוביוטי בשם Changqing Pro-ABB.
המותג או העסק החדש הטוב ביותר
לשלב הגמר עלו שתי מתחרות מנורווגיה: חברת Tine BA שהציגה את YT; ו O.Kavli AS שהציגה את Q Skyr. הזוכה בקטגוריה זו הייתה החברה היפאנית,Meiji Dairies Corporation שהציגה קוביות אבקת חלב לתינוקות תחת השם RakuRaku.
היוזמה הטובה ביותר לחינוך לבריאות או לשיווק תזונתי
לשלב הגמר עלו: החברה הקנדית British Columbia Dairy Foundation , בזכות Titanium Chef; וחברת Mevgal היוונית, בזכות Dairy Products – Pleasure, Health, Fun. הזוכה בקטגוריה זו הייתה מועצת החלב הישראלית, בזכות ערכת "ימי בריאות בגן".
היוזמה הטובה ביותר בתחום החלב לבתי-ספר
לגמר בקטגוריית היוזמה הטובה ביותר בתחום החלב לבתי-ספר נבחרו: קבוצת הקואופרטיב הניו-זילאנדי פונטרה ,Fonterra בזכות פרויקטCalciYum –אמץ פרה; חברת הקמעונות הבריטית Asda, בזכות Asda Dairy Bus; ומועצת החלב הישראלית, בזכות יוזמת "ימי בריאות בגן". חברת Tetra Pak China זכתה במקום ראשון בקטגוריה זו, בזכות תוכנית עידוד לבריאות Physical Health Enhancement.
היוזמה הסביבתית הטובה ביותר
לגמר בקטגוריית היוזמה הסביבתית הטובה ביותר נבחרו: קואופרטיב Surat District- Sumal Dairy מהודו, שהגיש פרויקט דשן אורגני Biogas; והחברותRKW SE, Verpackungsberatung CE Schweig Lobetaler Bio-Molkerei ו Hoffnungstaler Werkstatten gGmbH, בזכות יוזמת גביעLobetaler Bio FPO . למקום ראשון בקטגוריה זו נבחרה חברת Amul מהודו, בזכות יוזמת Go Green.
חדשנות בתחום האריזה
לגמר בקטגוריית חדשנות בתחום האריזה נבחרו: החברות הגרמניות Ampack-Ammann ,GmbH & Co KG בזכות Sensocap; חברת O.Kavli AS מנורווגיה, בזכות Q Skyr; וחברת Kerry Foods הבריטית, בזכות Cheestrings Shots Easy Open. במקום ראשון זכו החברות RKW SE, Verpackungsberatung CE Schweig Lobetaler Bio-Molkerei ו,Hoffnungstaler Verkstatten gGmbH בזכות גביע Lobetaler Bio FPO.
המרכיב החדש הטוב ביותר במזון או במשקאות חלביים
לגמר בקטגוריית המרכיב החדש הטוב ביותר במזון או במשקאות חלביים עלו החברות: Tate & ,Lyle בזכות Creamiz; ו ,DSM Nutritional Products בזכות אמולסיה כשרה בשם Ropufa '15' Omega-3. הזוכה בקטגוריה זו הייתה חברת Lipid Nutrition, בזכות Clarinol.
הקמפיין הצרכני טוב ביותר
לגמר בקטגוריית הקמפיין השיווקי הטוב ביותר נבחרו: Kerry Foods הבריטית, בזכות LowLow ; פדרציית יצרני החלב של קוויבק, קנדה, בזכות קמפיין Crème; וחברת Bright Dairy & Food Co. מסין, בזכות קמפיין יוגורט Momchilovtsi. למקום ראשון נבחרה פדרציית יצרני החלב של קוויבק, קנדה, בזכות קמפיין החמאה.